نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

سلام دوست من خوش آمدی !برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دهنو ، سرزمین مهر و عطوفت و بندگی و آدرس http//dehnou-ema.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. از دیدارتون خوشحالم . لطفا بازم به ما سر بزنید . 





این روستا از سادات کسی زندگی نمی کند(به جز یک نفر).مردم این روستا در همه ی ادوار چه قبل از انقلاب و چه بعد ازپیروزی آن، سهم به سزایی در مجالس و محافل مذهبی کشور داشته اند. در قبل از انقلاب بااجرای مراسم دهه ی محرم و صفر ، شرکت در راهپیمایی های ضد رژیم شاهنشاهی و...واوایل انقلاب و در جنگ تحمیلی با شرکت درجبهه های حق علیه باطل و تقدیم 3 شهید گلگون کفن و چندین جانباز و بیش از یکصد وهشتاد رزمنده ی بسیجی و بعد ها با پشتیبانی از انقلاب اسلامی با تأسی از فرامین امام راحل عظیم الشأن و مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) دین خود را به کشور ادا نموده است.

شهدای گلگون کفن دهنو:

پاسدار رشید اسلام شهید محمد علی پور

پاسدار رشیداسلام شهید مصطفی آگاه

پاسدار رشید اسلام شهید سردار خیرالله کریمپور

در دهنو مکان های مذهبی زیادی وجود دارد:

الف) مساجد

مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

مسجدالنبی (ص)

مسجد امام علی (ع)

مسجد فاطمه الزهرا(س)

مسجد صاحب الزمان (عج)

مسجد امام رضا (ع)

مسجد شاه نصرالله (ع)

ب) امام زاده

امامزاده شاه نصرالله (ع) که از نزدیکان سید عفیف الدین شاه زندو (ع) و همراهان آن بزرگوار و چندین امام زاده ای که در منطقه ی بیرم مدفون هستند ، در قرن دهم هجری، از سمت جنوب کشور وارد ایران شده و پس از رسیدن به منطقه ی بیرم که به دارالاولیاء معروف است ، با حاکمان وقت بیرم که غیر مسلمان بوده اند درگیر شده و به شهادت رسیده اند.

ج) حسینیه ها

در پیش از انقلاب که جمعیت روستا خیلی کمتر از امروز بوده است،تنها حسینیه ی امام سجاد(ع) محل عزاداری مردم روستا بوده است اما با افزایش جمعیت روستا و کمبود فضای مورد نظر اقدام به ساخت حسینیه های دیگر شده است.

حسینیه ی حضرت ابوالفضل (ع) ، حسینیه ی امام علی (ع)،حسینیه طالقانی ، حسینیه ی فاطمه الزهرا(س)، حسینیه ی امام سجاد (ع) ، حسینیه ی زینب کبری (س)

توضیح اینکه هم اکنون حسینیه ی امام سجاد (ع) و حسینیه ی طالقانی به علت قدیمی بودن و غیر قابل استفاده بودن غیر فعال می باشند.

کانون های فرهنگی فعال در روستا:

کانون فرهنگی اهل بیت (علیهم السلام)- در مسجد امام رضا (ع)

کانون فرهنگی حضرت فاطمه الزهرا(س)- در حینیه ی فاطمه الزهرا(س)

کانون فرهنگی مسجد امام علی(ع)- در مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

روستای دهنو از نظر علمی هم نسبت به جمعیت و امکانات و دوری از مرکز شهرستان و... پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است . و جوانان این روستا تعداد زیادی از پست های کلیدی بخش و مرکز شهرستان و حتی خارج از استان را مدیریت می کنند وجود مشاغل و مدارک زیر دلیل این ادعا است:

تعداد معلم :بیش از 30 نفر

تعداد طلبه و روحانی : بیش از 10 نفر

پزشک و پرستار :6نفر

خلبان : یک نفر

مهندس فیزیک هسته ای : یک نفر

مهندس عمران : بیش از 10 نفر

مهندس برق: بیش از 20نفر

کارمند :بیش از 10نفر

دانشجو: دهها نفر

پاسدار: بیش از 10نفر

محصل : بیش از 100 نفر

و...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

سلام دوستان. اینجانب حسین لطفی آموزگار مقطع ابتدایی ، بسیار خوشحال و خرسند هستم که از طریق این وب با شما در ارتباط هستم. پیشنهادات ارزنده ی شما در بهتر به نمایش درآمدن این وب مثمر ثمر خواهد بود. آندسته از کاربران عزیز که علاقمند به انتشار مطالب خود (مخصوصا مطالب پیرامون درس و مدرسه)می باشند ، می توانند از طریق ایمیل به اینجانب اطلاع داده تا به عنوان نویسنده در وب مشغول فعالیت شوند. باتشکر hossain.lotfi@yahoo.com
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آیه قرآن

استخاره آنلاین با قرآن کریم